پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251237
يزداني: اول از همه براي من انتخابي گذاشتند/ روز اول المپيک توکيو بدنم خالي کرده بود
تاریخ انتشار : 1400/11/17 08:33:49
نمایش : 1197
دارنده دو مدال طلا و نقره بازي‌هاي المپيک گفت: اول از همه براي من انتخابي گذاشتند و در کار کادرفني دخالت نمي‌کنم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن يزداني دارنده دو مدال طلا و نقره بازي‌هاي المپيک درخصوص مسابقات جهاني اسلو و درخشش تيم ملي آزاد در اين رقابت‌ها اظهار داشت: همه‌اش لطف خدا بود که اين اتفاقات رخ داد و کمي از زحماتي که در اين چند سال کشيديم، جبران شد. کشتي من و تيلور آمريکايي خيلي حساس شده بود ولي خدا کمک کرد و همين طور مربيان و حريفان تمريني باعث شدند که به آمادگي بهتري برسم. درنهايت آن اتفاق در جهاني رخ داد و اين کشتي گير خوب آمريکايي را شکست دادم و سهم کوچکي در شادي مردم داشتم.

وي در مورد آناليز حريفانش پيش از حضور در جهاني 2021 تاکيد کرد: موفقيت يکباره به دست نمي‌آيد و همه چيز دست به دست هم مي‌دهد تا نتيجه‌اي به دست بيايد. همه کمک کردند و دست به دست هم داديم که اين اتفاق رخ داد و خداراشکر اين زحمات منجر به برد شد. بعد از المپيک که پژمان درستکار سکان تيم را به دست گرفت، با مدت زمان کمي که تا جهاني داشتيم يک سري تمرينات در نظر گرفته شد و سعي کرديم آن تمرينات را انجام دهيم تا بدن‌مان به آمادگي لازم رسيد و خداراشکر همه چيز در حالت خوبي بود و توانستيم ذره اي از زحمات مان را در نروژ جبران کنيم.

وي با اشاره به ارتباط روحي کشتي‌گيران با کادرفني عنوان کرد: به تمام مربيان احترام مي گذارم، آقاپژمان به من محبت دارند. در تمرين که شوخي وجود ندارد و جايگاه سرمربي که کاملا مشخص است ولي خارج از بحث تمريني، رابطه دوستانه و صميمي با آقاپژمان درستکار و ساير مربيان داريم. بچه‌ها با کادرفني راحتند.

وي که کاپيتان تيم ملي آزاد است، در مورد اينکه او در تمرينات فنون تخصصي‌اش را به ملي‌پوشان آموزش مي‌دهد، تصريح کرد: اين را بگويم که اول از کادرفني اجازه مي‌گيرم و اگر کسي از بچه‌ها از من چيزي بخواهد که فني را يادشان بدهم، اين کار حتما با اجازه مربيان خواهد بود و من در کار کادرفني دخالت نمي‌کنم. حالا عرفان الهي، رحمان عموزاد و قهرمانان ديگر اگر از من سوالي داشته باشند، با جان و دل کمک مي‌کنم و خوشحال مي‌شوم که در موفقيت تاثيري داشته باشم. اين پهلوانان به من محبت دارند.

يزداني در مورد اينکه تا چه زماني کشتي را ادامه خواهد داد؟ گفت: اگر در اين سال‌ها باختي هم داشتم قطعا حريف از من بهتر بود که توانست من را شکست دهد ولي آخرين بار خدا کمک کرد و حريف آمريکايي را بردم. تا زماني که توان داشته باشم و بدانم براي تيم ملي و کشتي مثمرثمرم، قطعا کشتي مي‌گيرم. ان‌شاءالله اتفاقي در اين مسير پيش نيايد. هدفم المپيک 2024 هست و تا آن وقت هم بازي‌هاي آسيايي، جهاني هم در پيش است و اگر به دوبنده تيم ملي رسيدم، مي‌خواهم دل مردم را شاد کنم.

قهرمان سال 2021 جهان در مورد چرخه انتخابي تيم ملي تاکيد کرد: من کارشناسي نمي‌کنم. کشتي‌گيرم و تابع قانون. هر تصميمي بگيرند به عنوان عضو کوچک اطاعت مي‌کنم وظيفه من کشتي گرفتن است. چرخه خيلي خوبي است. اين دوره خيلي به مسابقات کشوري بها داده شده و کساني که مدعي دوبنده تيم ملي هستند از قهرمان کشوري ورود پيدا کردند و نفرات برتر کشوري به آسيايي مي روند. چند سالي بود اين اتفاق رخ نداده بود. نمي شود به اين چرخه ايراد گرفت. اين چرخه دست و پا شکسته در سال هاي گذشته هم انجام مي شد ولي چرخه اعلام شده کاملا به کشتي کشور کمک مي کند. مربي و سرمربي در انتخاب کشتي گير نقش ندارند و خود کشتي گير بايد حقش را وسط تشک بگيرد.

وي با اعلام اينکه قرار است در آخرين مرحله از چرخه انتخابي تيم ملي کشتي بگيرد، اضافه کرد: من هر سال در انتخابي تيم ملي کشتي گرفتم و حتي اول از همه براي من انتخابي گذاشتند که قهرمانان ديگر بيايند کشتي بگيرند. الان هم اين فرصت براي همه بچه‌ها و همين‌طور هم وزن‌هايم که مدعي دوبنده تيم ملي هستند، ايجاد شده که رقابت کنند. من هم مثل بقيه در اين چرخه کشتي مي‌گيرم و درنهايت هر کسي حقش هست، در اين چرخه به حقش برسد.

وي در مورد اينکه آيا غير از کشتي کار ديگري هم انجام مي‌دهد، گفت: حقيقتا تمام فکر و ذهنم کشتي است و فرصت ورود به جاي ديگري را ندارم ولي اگر جايي حضور من مثمرثمر باشد، با جان و دل انجامش مي‌دهم؛ ولي شغل خاصي ندارم.

در مورد افتتاح سالن ورزشي‌اش در مازندران عنوان کرد: اين يک مجموعه ورزشي و کمپ تمريني است که در چند رشته فعال خواهد بود. فاز به فاز به بهره‌برداري مي‌رسد و فعلا سالن کشتي راه اندازي شده است. اگر پروانه بهره‌برداري بدهند، کشتي‌گيران تمرينات‌شان را شروع مي‌کنند. وظيفه من بود به عنوان ورزشکار قدمي براي کشتي و ورزش استانم بردارم. اميدوارم قهرمانان خوبي را تحويل جامعه بدهيم. من با هزينه شخصي خودم اين کار را انجام مي‌دهم. هيچ حمايتي هم نشدم. داخل سالن فقط تشک هست، دوست دارم امکانات ديگري هم در سالن داشته باشيم که اينجا به آکادمي استعداديابي تبديل شود. اگر حمايت شويم، کمپي خواهد شد که قهرمانان مستعد در آن شناسايي مي شوند. علاوه بر کشتي در رشته‌هاي قايقراني، فوتسال و... هم فعاليت مي کنيم و فاز به فاز جلو مي‌رويم. هيچ کمکي از سوي ارگان هاي دولتي به من نشده و با هزينه شخصي اين کار را انجام مي دهم.

يزداني در مورد اينکه برخي معتقدند در المپيک مقابل نايفونوف روس و تيلور آمريکايي بدنش شاداب نبود، گفت: بين المپيک تا جهاني نروژ 4 مرحله اردو پشت سر گذاشتيم. از نظر بدنسازي يک سري حرکات جديد انجام داديم و شيوه تمرينات تغيير کرد. هر کدام از سرمربيان شيوه متفاوت تمريني دارند. پژمان درستکار شيوه جديدي را ارائه کرد که خداراشکر نتيجه خوبي هم کسب کرديم. در توکيو اما روز اول مسابقات بدنم خالي کرده بود و خوب پر نکرد. نتوانستم غذا بخورم، حتي ماکاراني آنها هم بو مي داد و نتوانستم بخورم و بدنم پر نکرد. به هرطريقي بود حريف روس را شکست دادم و خدا هم کمک کرد. روز دوم بدنم بهتر بود که آن اتفاق در فينال رخ داد و باعث شد به نتيجه اي که مي خواستم، نرسم.

وي ادامه داد: علاوه بر آناليز مجموعه عواملي چون تمرين، تاکتيک و مسائل روحي رواني وجود دارد که در کسب نتيجه تاثير مي‌گذارد. در نروژ همه کمک کردند. آقا پژمان، دکتر دبير و بچه ها و حريفان تمريني ام به من کمک کردند که اين اتفاق مقابل تيلور رقم خورد و طلسم را بعد از مدت ها شکستيم. اميدوارم اين روند پيروزي براي همه بچه ها ادامه دار باشد.

کشتي گير 27 ساله گفت: اگر اتفاقي پيش نيايد، فعلا هدف گذاري ام تا المپيک پاريس است. نمي شود آينده را پيش بيني کرد. دو مسابقه جهاني در پيش است و اگر لايقش باشم و صاحب دوبنده تيم ملي شوم، فعلا به کسب افتخار براي کشتي در جهاني فکر مي کنم.

وي با اشاره به انگيزه دروني اش براي شکست تيلور تاکيد کرد: جداي از انگيزه دروني که خيلي موثر بود، هم نااميد نشدن و پشتکار هم خيلي تاثير داشت. هيچ وقت نااميد نشدم و کار را ادامه دادم. عامل اصلي در موفقيت داشتن پشتکار، تلاش و اراده و نااميد نشدن است.

قهرمان المپيک 2016 ريو در مورد سن آغاز کشتي تصريح کرد: يک قهرمان که مي خواهد به تيم ملي برسد بايد از 10- 11 سالگي استارت بزند، البته باز هم معلوم نيست به آن جايگاهي که مي خواهد برسد. برخي در 19 سالگي تازه از من مي پرسند که مي شود  کشتي را شروع کرد يا نه، به آنها مي گويم حالا يک سال تمرين کنيد اگر ديديد تغييري در شما ايجاد شد، ادامه دهيد ولي اگر تغييري نداشتيد ادامه ندهيد، کشتي ورزش سختي است. از سنين پايه و 11-12 سالگي هم استارت بزني باز هم کسب نتيجه به اراده، پشتکار و استعداد کشتي گير هم بستگي دارد.

وي که ميهمان برنامه امروز (16 بهمن) دايره طلايي بود، در پاسخ به سوالي در مورد امکان بازگشتش به 74 کيلو، عنوان کرد: اگر مي خواستم به 74 کيلو برگردم که وزنم را تغيير نمي دادم. همان وقت هم وزنم 81 کيلو بود و قانون وزن کشي روز قبل بود. بعد از المپيک ريو وزنم 86-87 شد و تغيير وزن دادم و در همين وزن مي مانم چون شرايطم خوب است.

حسن يزداني ضمن قدرداني از پدر و مادرش، کادرفني تيم ملي و فدراسيون کشتي و پرسنل خانه کشتي، از همت مسلمي و اميد اسماعيل پور دو مربي سازنده اش نيز قدرداني کرد و در مورد اينکه مردم کجا مي توانند او را ببينند، گفت: قبلا در اردوهاي تيم ملي مي شد اين اتفاق رخ بدهد اما الان به خاطر شرايط کرونا امکانش نيست. من به خاطر مشغله هايم در رفت و آمدم، ولي گاهي در مازندران و در شهر خودم اين امکان وجود دارد و دوستي دارم که کارهايي از اين دست را انجام مي دهد تا اگر امکانش فراهم بود در خدمت عزيزان باشم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html